Min bebis...

image8
Du lille...



går 13/12-08 fick vi tjuvkika på våran lilla bebis. Gofis..första bilden låg den med benen högt över huvudet som en liten ostkrok. Sen visade den en fot så vi kunde se alla tårna. Var så sjukt häftigt att se den o shit va stor den såg ut! Jag fnissade mig igenom hela besöket förutom när barnmorskan zoomade in ansiktet i profil o ungen sväljer vatten. Den lilla munnen öppnade o stängde sig om o om igen såg ut som den tuggade. Såg så verklig ut att både jag o Henric blev helt brydd.  När vi skulle kolla om "den" kunde få heta hon eller han hade snorungen passat på att lägga navelsträngen som en blöja så det var helt omöjligt att se....en sann Östberg, börjar jävlas redan innan den är ute. Trevligt.

Allt var normalt o bra o allt satt där det skulle- helt ärligt trodde jag inte en sekund att det skulle vara en frisk unge så jag blev mest förvånad över det. Eller ja mest lättad o glad såklar men även förvånad. Positiv mamma den har iaf...host!  När vi kom ut därifrån med våra bilder gick vi som i ett vakuum o var helt mållösa. Bara det är rätt beskrivande. En tyst Larsson/östbergstund! Åkte till slussen o fikade o myste o var hyffsat tagna av stunden sne gick jag till jobbet o visade upp bebisbilderna o alla var tvugna att säga "ååååååå vilken söt unge du har i magen" moahaha tänk om den kommer ut svinful, tänk då vad dom kommer ångra sig!
 
Imåndags kände jag första rörelserna. Jag o Henric satt i soffan på kvällen åsså bara känns det! Vågade såklart inte tro på det men kände likande rörelser under tisdag o onsdag ockå å nu när det är bekräftatt att ungen mår bra så kan ja ju även bekräfta att den känns!

Längtar helt galet till maj nu. Då ska vi pussas o gosa hela dagarna. Och torka spya o byta bajsblöjor.  Men som Lotta sa "det är ju faktiskt en investering. Du har ju nån som kommer byta dina blöjor om 70år. Plus att du säkert får barnbarn o dom behöver man bara träffa när dom är snälla". klok tjej det där.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0