En dag.

Idag:
Vaknade lite försent men låg kvar och  luktade på Henric som var alldeles overkligt söt när han låg och sov bland duntäcken och kuddar.
Klev upp och blev lite arg på katten Frida som helt enkelt vägrade vara tyst.
Tog med Henrics kontokort till jobbet så han blev penninglös idag.
Tänker när ja går längst Slussenperrongen: "ja, ja skulle lätt somna om ja bara la mig ner. Tuggumi och spott gör ingen skillnad idag. Jag skulle somna".
Blir lite rädd för mig själv.
Chockvanknar som vanligt så fort ja öppnar dörrarna till salongen o blir ner sprungen av AJ som vinkar o plutar o ja blir osäker om han vill pussas, skaka hand eller hi fivea. Jag väljer ett svenskt "Hej" och går vidare utan överdriven kroppskontakt.
Jobb är jobb ända fram tills ja har en kund som var gravid. En färgtekniker kommer fram o säger till kunden att ja också skulle få bebis. Tio min senare står ja på T&Gs golv bland några av sveriges främsta frisörer och pratar om min bröstmjölk. Jag är så oproffsig ibland att ja skäms.
Dricker upp Steves misusoppa. Drack misosoppa igår också, sen kräktes jag lite grann. Eftersmaken var ändå ganska god, därför älskar jag misosoppa.  
Väntar på tunnelbanan o pratar med Henric. Brister ut i ett "Puss bäjbi" vilket tydligen provocerar min bänkgranne som mumlar nåt o tittar stint på mig. Gubben har en snorkråka halvvägs ut men ser i övrigt fräch ut. Det roar jag mig åt hela vägen hem.
En utlänsk karl på 55+ stöter på mig.
Äter för mycket och för fel.
Badar och nu sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0