biltjyvarna Larsson/Östberg

Har äntligen fått får hypertrasiga skrotbil sålt. På tradera för 720kr! Iaf, killen som köpte den kommer imorgon onsdag o hämtar den så igår städade vi ur den. Jag kom hem halv 6 å då hjälptes vi åt att skura den. Märkte då att nån brutit sig in o mixtrat med batteriet i ett stöldförsök.  Hur som helst, vi läre ju ha en sladdlös damsugare för att få det gjort ordentligt- och då ringer man Chris med innekatterna. Fick hämta den först vid halv 9 så i mörkret stod jag o damsög bilen så gott d gick. Bilen gick förövrigt inte att starta då batteriet dött.

 Nu ikväll, 21.00 köpte vi startkablar o tar den nya bilen till hjälp o laddar på batteriet. Medan vi står där o fixar kommer en tant med sin lilla äckliga hund o ställer sig o glor. Tyckte först hon såg söt ut så ja va snäll o fråga om vi stog i vägen. (Tänkte att hon kanske skulle hämta sin bil eller nåt). Inget svar... Tänkte då att honkanske var nut case light o inte fattade bättre så ja sa inge mer. Eftre ett tag utbrister hon mycket upprört "MEN VAD HÅLLER NI PÅ MED?!" Vi tittar förvirrat på varandra o kände väl att d va ganska uppenbart men förklarar ändå att vi laddar batteriet. Hon ser ännu argare ut o ja känner fortfarande på nåt plan att hon är snäll (antagligen bara för att tanter ska vara snälla.) Förklarar först att vi inte stjäl bilen utan att jag faktiskt äger båda. Hon tjaffsar lite till tills Henric ber henne gå. Hon går tre meter bort o ropar att hon ska ringa polisen. Jag ger henne mitt namn o ber henne skriva ner reg nr.

Henric står kvar med skrotbilen o låter den stå igång ett tag medan jag kör upp den nya till vår riktiga parkering. Tanten kommer då efter mig o börjar jiddra om att vi ska försvinna härifrån, att hon inte vill ha sånna där snuskar som oss här. Jag njuter lite över situationen o känner att nu har jag faktiskt chans att släppa lös lite graviditetshormoner! Det tar fart o hon vill få det till att vi alltid är ute på parkeringen på natten och snuskar oss. Undrar lite försigtogt vad hon menar med snusk, kände att j aint evill bli anklagad för lösaktighet på blackebergsparkeringen! "Stjäl o gör inbrott!"  "Jag damsög MIN bil igårkväll vid kl 9, eftersom vi båda har heltidsjobb är det liksom bara kvällar som gäller." Några sekunderstystnad sen smäller hon till med att det bara är för att vi är så manipulativa, egentligen går vi på alla möjliga droger. 

 Skrattar lite o säger att ja gärna står här hela natten o pratar då jag behöver släppa lite på trycket. "Stå där o smila upp dig du" spottar hon ur sig o byter sen riktning. "Den där killen som manipulerar dig han går då på alla droger o snuskar sig. Han ksa bort!!" Gränsen är nådd! Ingen tjaffsar med min bäbis far. Punkt.  Tar ett snabbt steg framåt o känner mig lite som Micke Persbrandt när jag lagomthotfullt lutar mig framåt, sträcker på mig o förklarar att hon gärna får vara elak mot mig men att det också är den enda. "Var är din egen man förresten?" Tanta backar, ser osäker ut o svarar inte. Jag ler ondskefullt o njuter över segern. Men näe, tanten ämtar sig fort. "Ex-man"  Kommer det syrligt. "Jamen dåså, så bra var han. Eller kasnke så bra var du. Grattis" Då gick hon. Länge leve biltjuvarna Larsson/Östberg!

Jag o Henric stog sen o fnissade över hur paff hon skulle bli om hon nu ringer o dom bekräftar att båda är mina o ingen är stulen.. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0