Jessica- da hånerer!

Ja i helgen var jag hemma hos mor o far. Henric skulle till Falun o bo i en inte allt för gravidvänlig miljö så jag blev satt på tåget till hälsingland "just in case". (blev för övrigt ingen bebis till min fars förtret)

Hur som helst, min mamma o jag åkte till Granngården (eller lantmanna minns inte) o skulle titta på plant bla. Där ser jag en gammal bekant från gymnasiet och -vad jag antar är- hans tjej. Jag tänker just gå fram o hälsa (dom står vända snett bort från mig) när ett penibelt senario dyker upp i mitt huvud.
 Tjejen är....trind. Men ändå har hon en suspekt rund, näst intill fast mage. Som höggravid är jag helt sjukt utseendefixerad då jag insett att jag antagligen kommer se ut som skit efter detta, så då är det kul att titta på andra kvinnor o önska dom fula eländiga kroppar. Iaf det slutar med att jag helt enkelt inte vågar gå fram o hälsa på dom. Anledningen är det penibla senario som utspelade sig i mitt huvud när jag betraktde flickvänne, osäker på om hon var gravid eller inte:

 Jessica går fram o hälsar!
Mannen i sällskapet bör då utbrista :
1)Men är du OCKSÅ gravid! Vi ska också få barn!" o då är ju allt löst. Då kan man gratta osv.
Eller
2)Grattis vad kul! bla bla bla..."o inte ens nämna deras graviditet utan väntar på att jag ska säga något om det. Tjejen lär bli sårad om ja inte ens ser att hon är gravid, eller som hon kanske uppfattar det- ser att hon är grav men iggnorerar det. Elakt vilket som. MEN hon lär ju bli tusen ggr mer sårad om jag på det svara "ja jättekul blabla..ser att ni också väntar barn- GRATTIS!" åsså är hennes mage bara köttfärs/socker o smör fylld.
Jag ballade ur totalt o låtsades inte se dem. Jättepinsamt o dumt men förhoppningsvis såg dom inte mig heller. Var ju ändå ingen bästavännenkompis. Bara ströbekant. Men som sagt pinsamt kunde d ha blivit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0