hjärtat!

Kom just hem från barnmorskan. Har lyssnat på skruttens hjärt, mätt magen och fått det bekräftat att ungen har vänt sig neråt. Känns så mysigt att "höra" den i magen, även om jag känner hela tiden så vill man ändå få det iaf hyffsat bekräftat att allt är som det ska. 12 beundransvärda kg har jag lagt på mig. Känns helt overkligt med tanke på att det är lite mindre än 8veckor kvar och åtminstånde bebisen ska väga ca1,5-2kr till. Sen lär ju jag lägga på mig minst 3kg (antagligen 5kg) i vatten, fett, fostervatten osv. Spännande... Jag återkommer om nästa toppvikt. Bebisens viktökningskurva har sansat sig en aning tack o lov. Var lite nervös när tillväxtkurvan låg liiiiite för nära maxgränsen ett tag. Men men allt var normalt o fint o bebisen visade även upp konststycket att göra så att min mage stog åt alla håll när barnmorskan skulle mäta mig. Jag blev såå stolt=)

Idag åker vi hem en sväng, jag henric o emelie. Ska vara duktig hemmafru o göra färdkost åt oss.. mackor. Emelie hade förvarnat om sveriges tyngsta resväska...ska bli spännande o se om bilen pallar.

Princess bubblegum har gått ur tiden. Mamma åkte till veterinären idag o avlivade henne. Katten hade återgått till bebisstadiet efter typ 8år o börjat kissa inne. Tusse, 17år, går på reserven nu efter ett långt och hårt liv som byns skräck bland både människor och djur. Numera sover och äter han, sen glömmer han bort vad han just gjort och börjar om. Ibland glömmer han bort var han är. Och han hör dåligt. Men han är väldigt gosig iaf, och han ser ut som en trött Gremlins. Förhoppningsvis får han vara med en sommar till hoppas mamma.

Nu ska jag gå o packa det sista innan vi åker.  återkommer.

Kommentarer
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

Glad Påsk! Om du inte har nånting för dig kan du svara på frågan jag har i min blogg ;D http://jyees89.blogg.se/1206006762_en_frga.html om du har tid och lust! :) Ha en bra dag!

2008-03-20 @ 12:13:17
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: Alterial me!

Hej!
Läs gärna min nystartade blogg om min vardag som tonåring, den ocensurerade sanningen!

2008-03-20 @ 12:34:31
URL: http://alterialme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0