Hejja uråldriga könsroller!

Idag hade vi planerat en tripp till Drottningholm. Som tur var/är vet inte Henric riktigt vad det innbär så han hakade glatt på. Jag lät bli att nämna alla pensionärerna o de 33000 japanska turisterna (ca45% fler än i Gamla stan) då jag vet att han avskyr sånt. Mig stör det inte så mycket eftersom jag nästan är pensionär själv. Jag tycker det är trevligt. 
 Nu blev det tyvärr mulet på förmiddagen så vi skippade slottet o åkte o letade virke- Här ska snickras!

Sagt o gjort o efter ca 1 timme o ca 100:- fattigare stog vi stolta o beundrade världens snyggaste myggdörr. Kattsäker o allt. H var så duktig o manlig o skötte allt snickeri o jag var kvinnornas kvinna o sydde ihop nät som en riktig 1800-tals fru. Hejja könsroller!
 Sen satt vi i solen på balkongen o njöt av friden o Abbe satt på insidan o skrek av ilska o sökte febrilt en svag punkt i vårt lilla hemmabygge. Men ICKE! Henric hade tänkt på allt.
 Nu är H på jobbet efter att jag lurat i honom mjukglass. 

Just ja en viktig sak till. Vi handlade även smaktillsattser till sodastreamern. Cola och abelsin/mango. Jättefin o läsvärld info som vanligt!

Dagen "about the bebis": Även igårkväll kom regelbundna o kraftiga sammandragningar o sånt är egentligen mer mysigt än jobbigt. Efter vi hade ätit blev jag dock tvärdålig o däckade i princip i soffan o mådde piss. Kunde efter nån timme inte hålla mig fokuserad men kunde heller inte somna om igen. Mådde dålig o va yr o sammandragnigarna avancerade till mensvärksont. Jätteknepigt o läskigt men illamåendet. Smärtan uppskattades dock! Vaknade några ggr under natten av ont i magen men idag har ja knappt haft en sammandragning, lite imorse bara. Skitunge. En tvättäkta Östberg, avlad för att driva folk till vansinne! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0